وبلاگ تخصصی هویت ایران و آذربایجان

(آذربایجان جزو لاینفک ایران است. (شیخ محمد خیابانی

وبلاگ تخصصی هویت ایران و آذربایجان

(آذربایجان جزو لاینفک ایران است. (شیخ محمد خیابانی

آنچه را که من امروز به عنوان یک تکلیف براى جامعه جوان کشور حس میکنم، این است که جوانان باید از سرمایه هویت ملى و جمعى کشور، با همه وجود و همت خود دفاع کنند.

حضرت آیت الله امام خامنه ای (مدظله العالی)

۴ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

اندیشکده صهیونیستی مطالعات راهبردی بگین سادات در گزارشی راهبردی به بررسی روابط اسرائیل و آذربایجان و چشم‌انداز همکاری‌های راهبردی این دو برای مقابله با نفوذ ایران پرداخته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۰۹:۲۰
...

                            

دکتر سید محمدکاظم سجادپور، دکتری علوم سیاسی از دانشگاه جرج واشنگتن آمریکا و عضو هیئت علمی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه می باشد. از سوابق اجرایی وی می توان به عضویت هیئت نمایندگی ایران در سازمان ملل، مدیر کل دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت خارجه و سفیر ایران در دفتر اروپایی سازمان ملل اشاره کرد.
مطلب پیش رو، متن پیاده شده سخنرانی وی در جمعی از دانشجویان دانشگاههای تبریز می باشد که در آن به تشریح ژئوپلیتیک قفقاز و اهداف بازیگران سیاسی در این منطقه و اثرات متقابل آن بر جمهوری اسلامی ایران پرداخته است.

در ادامه قسمت اول این درسنامه منتشر می شود و قسمت دوم نیز در روزهایی آتی منتشر خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آبان ۹۳ ، ۰۰:۴۳
...

مسعود صدرمحمدی

 

«اینها بالاخره کدام طرفی هستند؟!» این یکی از پربسامدترین پرسشهایی است که در بین مردم و حتی اهالی رسانه و فعالان بین المللی کشور در مورد اردوغان و حزب تحت امر او ، حزب عدالت و توسعه می توان شنید.

به راستی آیا شخص اردوغان و حزب عدالت و توسعه فرد و شخصی اسلامی با ایدئولوژی و عملکردی اسلامی هستند؟ آیا به راستی این حزب در پی تحکیم اسلام و نمایش قدرت اسلام در ترکیه است؟ آیا به راستی اردوغان در سر دارد خود را رهبر جهان اسلام بداند؟ و ده ها آیای دیگر که بی شک ذهن هر فرد علاقمند و پیگر اوضاع منطقه را به خود مشغول میکند و عجیب آن است که هیچ فردی نیز بر اساس آنچه که در صحنه عمل اتفاق می افتد نمی تواند پاسخ دقیق و قناعت بخشی به این پرسش ها داشته باشد. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۳ ، ۰۱:۱۵
...

محمد حقیقت شعار

 

عده ای با بی توجهی نسبت به موضوع اقوام، در عمل در راستای تضعیف فرهنگ ایرانی قدم برمی دارند و در سوی دیگر عده ای که مدعی دفاع از حقوق اقوام هستند کینه ها و خواسته های سیاسی خویش را پیش می برند و در عمل موجب تضعیف فرهنگ قوم خود می شوند و در این میان حقوق و مطالبات به حق مردم است که زیر پای آنان لگدمال می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۳ ، ۰۱:۱۱
...